ארוחת ערב לחבר או לחברה ללא גלוטן

צליאק – היערכות לשנת הלימודים והצהרונים.

לפני הכול – אבקש לפתוח בהתנצלות.

עבר זמן רב מאז שכתבתי לבלוג שלי וגם הפעם עקב הצד השני של הקריירה שלי. אז קוראיי היקרים עמכם הסליחה שנעלמתי, עוד לא הצלחתי לחבר את הקצוות ולסדר לעצמי סדר יום שמאפשר לשלב את שני העסקים שלי – הייעוץ הטכנולוגי ובלוג הצליאק והחיים בים התיכון. מבטיחה לכם שיש לי רעיונות רבים ורצון לשתף בידע שצברתי. ואני מקווה שבקרוב אצליח לעשות זאת ולהעשיר אתכם בתכנים נוספים.

מה הילד שלי יאכל בצהרון?

אני חברה בכמה קבוצות הורים לצליאקים והשאלה הנשאלת ביותר היא – מה הילד שלי יאכל בצהרון?   בגבעתיים למשל – הילדים מבקרים במפעל שמייצר את מנות המזון ובוחרים לעצמם מנה, שתמתין להם מדי יום. בערים אחרות כמו ברמת גן למשל – המצב פחות טוב, הורים רבים שולחים את הילדים עם אוכל – לפעמים כריך קר, לפעמים מיכל תרמי ששומר על אוכל במצב סביר אך אכיל ופה נגמר הסיפור. כיוון שהשנה ארשום את בני לראשונה לצהרון (לחץ להוכיח את עצמי במקום העבודה) אני נאלצת להתמודד, וחושבת על מספר דרכים מוצלחות.

אוכל קר, חם, אולי חטיף חלבון?

ארוחת הצוהריים בבית מאוזנת מאוד וכוללת מנת בשר, מנת פחמימה וירק. כיוון שהילד שלי אוהב סלט טרי, אני מוותרת אל האפשרות לצרף לו ירקות חתוכים, שימתינו כמה שעות עד לצריכה ולא בתנאי קירור. עם זאת דאגתי לרכוש מיכל תרמי מחולק לשלושה חלקים – אני מניחה שם שלוש-ארבע קציצות בקר, מנת אורז או פסטה ללא גלוטן, מנת ירק מבושל (תפוח אדמה, בטטה, גזר, כרובית) לקינוח אני מצרפת חטיף "פרוטי" של חברת "מיה".

ואם אני לא רוצה לבשל?

לרוב אני רוכשת לחמניות של "אמל", אפשר להזמין ממנה ישירות או לרכוש בחנויות המשווקות. מדובר בלחמניות עגולות, רכות ואווריריות שנשמרות יפה. אני גם אוהבת את לחם "רוסטיק" של שר, הוא נשמר היטב ויציב. מכינה כריך עם גבינת שמנת ומצרפת פינוקי בריאות כמו חטיף אנרגיה, פירות יבשים, אגוזים ושקדים. כך הילד מקבל ארוחות מגוונות ומשביעות ולי אין נקיפות מצפון, כאשר בערב הוא יצרוך את החלבון האיכותי.

החזרים כספיים על ארוחות בחברות למתנסים

לרוב חברות המתנסים הן אלו שמספקות את הארוחות לצהרוני בית הספר, לכן מומלץ מאוד לבקש החזרים כספיים על החלק היחסי של הארוחות מעלות הצהרון, אם בחרת להביא לילדך או לילדתך ארוחה מהבית. מומלץ לכתוב אימייל לחברה המפעילה את הצהרון ולדרוש את המגיע לך. הם מחויבים לכך.

איפה הילד יאחסן את האוכל?

לאלו שעולים לכיתה א' – ואין איש צוות צמוד שמחמם אוכל כמו בגן – הסירו דאגה מהלב. לכל ילד יש היום לוקר (אנחנו משלמים 50 ₪ לשנה על שימוש) והילד או הילדה יכולים לאחסן את המזון בלוקר עד לשעות הצוהריים. אם יש ארוחה קרה מומלץ להצטייד בצידנית עם קרחון כדי לשמור על הקירור ועל הטריות.

מה מומלץ לרכוש מבעוד מועד לצורך תחזוקת הארוחות היומית

  1. תיק אוכל שומר קור או חום
  2. קרחונים לשמירת קור
  3. מיכל תרמי השומר על חום ל-24 שעות
  4. תיק תרמי לבידוד המיכל (לא חובה אבל כדאי)
  5. ניירות אוכל (כמו שיש בבתי הקפה) הם נוחים מאוד וגם מצמצמים את החשיפה לפלסטיק במזון.
  6. מזלגות וכפות קטנים שאפשר לצרף לקופסאות האוכל.
  7. מפיות נייר – תמיד טוב לצרף במיוחד כשיש רוטב בארוחה.

בהצלחה רבה בשנת הלימודים הבאה 😊

אשמח שתשתפו אותי ברעיונות לארוחות מזינות ומאוזנות 😊

דילוג לתוכן