אוקיינוס כחול הוא שם גדול, אולי גדול מדי למה שמכונה בעגה המקצועית, אסטרטגיה. צורת חשיבה חוצת ארגון וזירה עסקית, שמטרתה להביא למקסימום ערך. למי? ללקוחות ולארגון.
אוקיינוס כחול, היא עסקה טובה, קטגוריה חדשה בשוק קיים, מהלך תפעולי מוצלח, מיצוי מקסימלי של קו ייצור תוך שמירה על עלויות אחזקה.
אוקיינוס כחול היא שיפור ברמת הפונקציונאליות, חידוש מקורי (ולאו דווקא טכנולוגי, במוצר קיים)
חריש עמוק בתהליכי העבודה ומערכי השירות של העסק, הקצאת המשאבים בתחתית "שרשרת המזון" ועוד.
אילו אוקיינוסים כחולים יש בעולם? וכיצד עסק קטן יכול ליצור לו אוקיינוס כחול?
אוקיינוסים כחולים בעולם
אוקיינוסים כחולים בעולם
"קרקס השמש" (קרקס ללא בעלי חיים בעלות של מופע בברודווי) אופני אלקטרה- טאוני (עם שינוי קטן בשלדת האופן לירידה בטיחותית לקרקע מבלי להיפגע מהפדל) מיגור הפשיעה במשטרת ניו יורק, בשנות ה-90 בזכות הקצאת עיקר הכח לעבירות קטנות ומעיקות כמו גראפיטי ובריונות רחוב. פיאט 500 בתחילת דרכה, שהציעה איכות פרימום על פס ייצור סטנדרטי. הן רק חלק מהדוגמאות המפורסמות לאוקיינוס כחול.
כיצד עסק קטן יכול ליצור אוקיינוס כחול?
אוקיינוס כחול לא מחויב ליצור שינוי גדול, לפעמים מדובר ביכולת לתקשר ערך בצורה טובה, או לתת מענה לצורך, שנמצא לו פער.
לעיתים, דווקא חריש עמוק בתוך שרשרת הערך של העסק (מערך הלוגיסטיקה, המכירות, השירות וכדומה) יסייעו לתקשר ערכים, שעשויים להיות חשובים לציבור.
בתנאים אלו גם היצרנית הקטנה מהצפון לשרשרות נשיכה סרוגות לתינוקות, יכולה ליצור אוקיינוס כחול.
כיצד?
על ידי הוזלת עלויות הייצור וחומרי הגלם (ללא פגיעה באיכות) וכן באמצעות תוכן איכותי, שמצליח ללמד, לעניין ולסקרן את הלקוח.
ייעול המערך הלוגיסטי יכלול הזמנה בכמויות, שיפור בתנאי התשלום, מציאת ספקים קרובים יותר, העדפת שילוח ימי על שילוח אווירי, ייצור מהבית וכדומה.
אך כיצד ניתן ליצור אוקיינוס כחול באמצעות תוכן?
אם אותה יצרנית נחמדה, שסורגת עם אמה בבית חרוזי עץ, תדע לספר אודות הניחוח הנפלא של עץ הארז המופץ במפגש עם שיני התינוק, על המגע העדין בחרוז, שמלמד אותו אודות מרקמים ומפתח בו מוטוריקה עדינה וגם על החוט באריגה כפולה, שמונע ממנו להתפרק. היא תיצור אוקיינוס כחול.
היא גם יכולה לשדרג את מערך ההזמנות שלה, וליצור באתר הבית שלה/ או באפליקציה של העסק (אחד מהתחומים, שהולכים יותר להתפתח בשנים הבאות) , יישום, המאפשר ללקוח להרכיב שרשרת על פי העדפותיו. (זהו שיפור בתהליכי המכירה)
היא לא חייבת להוזיל עלויות או אפילו להעניק משלוח חינם.
היא רק צריכה לתקשר את המוצר שלה על יתרונותיו ולהעניק חווית קניה.
בתמונה: שרשרת ההנקה/ בקיעת שיניים, שרכשתי לבני האהוב, מיצרנית קטנה בצפון 🙂 (תמיד מעדיפה תוצרת מקומית 🙂 )