-להיות נגיש, ברור, להעניק מרחב להתנסות, לגרום לקהל להתאהב בכם, כמו שאתם מאוהבים במוצרים שלכם, ובעיקר לחבר, אליכם, אל המותג, אל הרעיון מאחוריו.
לאתר הבית תפקידים רבים מלבד לשמש כערוץ מכירה.
אספתי עבורכם ארבעה רעיונות מעשיים, שתוכלו ליישם כבר מעכשיו באתרי המכירה שלכם ולהפוך אותם ליוצאים מן הכל
הרעיון הראשון: נגישות
מה שידוע לכם- לא ידוע לקהל שלכם.
פעמים רבות אני נתקלת באתרים, שחוזרים על אותו מוצר שוב ושוב בתיאורים שונים.
מצד אחד, זו דרך נפלאה לקדם את המוצר במנוע החיפוש, אך מצד שני המהלך הזה עשוי לבלבל, ליצור עומס מחשבתי ולגרום ללקוח לחשוב, שהוא מפספס משהו.
ההמלצה שלי: הקפידו לשייך כל מוצר לקטגוריה אחת בלבד.
זו יכולה להיות קטגוריה שעוסקת בחומר, צבע, צורה, דגם, עונה, קולקציה, או אפילו קטגוריה לפי שימוש כמו: מתנות למי שיש לו הכל, או מתנות למי שרוצה ללכת על בטוח למשל .
זה מדליק, זה מושך, זה שונה, והכי חשוב- זה פותר את הבעיה של הלקוח (גם אם הוא לא היה מודע לה)
הרעיון השני: צאו מהתבנית, ותראו את ההתלהבות שלכם
אני אוהבת אופנה, אבל יותר מכל אני אוהבת אופנה, שמבינה אותי.
אחד האתרים האהובים עלי שייך למעצבת ישראלית, תל אביבית, שמייצרת בגדים מלאי שמחה, צבע ואהבה.
טרם החלטתי, אם אני מאוהבת בבגדים שלה כמו שאני מאוהבת בתיאורים הנפלאים, שהיא מפזרת שם כמו אבקת קסמים מנצנצת.
"השרוול הפלרטטן", "החולצה הזאת כל כך נוחה, שאת עושה את הדבר הנכון, שאת מזמינה אחת מכל צבע". הבחורה, פשוט מאוהבת ביצירות שלה, ומבטאת זאת היטב בתיאור המוצר באתר.
לאחר מכן מגיע התוכן המקצועי: מידות, מחיר, טבלאות וכדומה.
וזו הדוגמא, שאפשר גם להשתחרר עם כתיבת תיאורי המוצר וליהנות באמת.
הרעיון השלישי: חוויה אינטראקטיבית
כשהייתי קטנה, בערך בגיל בת מצווה, אהבתי לשחק במשחק מהנה במיוחד- להלביש את הברבי דרך המחשב.
בחרתי לה תפאורה, בגדים, גוונים, ויצרתי עולם שלם סביבה.
המשחק הזה היה פשוט מאוד מבחינה טכנית, אבל גם היום עשרים וארבע שנים אחרי הוא בלתי נשכח (אני מודה, שמדי פעם אני מחפשת יישומים, שמתחקים אחר הרעיון)
זה בדיוק מה שהעניק לי את ההשראה לרעיון של חוויה אינטראקטיבית, כלומר חוויה שיוצרת מעורבות פעילה מצד הגולש באתר שלכם.
אנשים, שמתעניינים בעיצוב, גם ירצו להתנסות בחוויה הזאת ולעצב הלכה למעשה.
אם כבר רכשתם כתובת אתר, ואתם מתלבטים לגבי הבניה שלו, הייתי שמחה להמליץ לכם לשלב חוויה, שמעניקה ההתנסות האישית.
למי זה מתאים?
למי שיוכל לפרק את המוצר שלו לגורמים.
זו יכולה להיות מעצבת תכשיטים, שמשלבת בין השרשרת למחרוזת, לבסיס הטבעת ולאבן
או מעצבת אופנה, שיכולה ליצור דמות אווטרית, במידות, התואמות את הלקוחה ( על ידי הכנסת נתונים) ואפילו לבקש ממנה להעלות תמונה, כך שניתן יהיה להתרשם מאורך הבגד, ולחזות כיצד הוא "יישב" על הגוף דרך הרשת.
דרך נוספת היא להיעזר במניפת צבעים, ולסייע ללקוחה בצד השני של המסך לבחון "כיצד גוון הבגד יתנהג עם גוון עורה.
המשחק הזה לא רק שמחבר למותג, אלא נותן רמת וודאות גבוהה יותר- וודאות היא זרז מכירתי ידוע.
דרך נוספת היא השילובים.
גם אני כצרכנית רוצה לדעת, שפריט מקולקציה חדשה, יכול להשתלב עם הבגדים , שכבר יש לי בארון- כאן הייתי ממליצה למותגים לספר לאילו מוצרים מקולוקציות קודמות, הפריט החדש מתאים.
גם עצה זאת פותרת את בעיה, שהלקוחה טרם הביעה או ניסחה, ומהווה חלק מתהליך השיווק, שמקדם מכירה.
הרעיון הרביעי: הבלוג שלכם
רבים לא מבינים מה התפקיד של הבלוג באתר שלהם.
מדוע בכלל ליצור בלוג, ולהשקיע בו זמן.
ככותבת תוכן, אני קוראת בלוגים רבים, ונתקלת בכמה דוגמאות, שמעוררות בי השראה.
למשל הבלוג של חנות הנעליים "שופרא" שמהווה מעין מגזין ולוקח את התוכן למקום של אומנות ותרבות, וכותב מעט מאוד על נעליים.
"שופרא" יכולים לעשות את זה כי הם מעסיקים מספר כותבים, שחיים את התחום ומומחים בכתיבה עליו.
אבל לא לכל מותג יש את התקציב של "שופרא".
לכל עסק חשוב, שיהיה בלוג, שנועד לחבר למותג ולקדם מכירות.
בתחומים של עיצוב וסגנון הוא משרת את חיבור המותג אל חיי היום יום, בתחומים אחרים – הוא נועד ליידע, לספר על טכנולוגיות חדשות, שיטות מוצלחות ובעיקר ללמד (תחומים של ייעוץ/ אימון / פיתוח).
בלוג טוב משלב בין כתיבה אישית לבין כתיבה מקצועית, התמהיל הוא בין עשרים אחוז לכתיבה אישית לשמונים אחוז כתיבה מקצועית.
והרעיון בשילוב הזה נועד לחבר את המותג ליוצרים שלו ולהעמיק את הקשר. כי אנשים מתקשרים לאנשים, קונים מאנשים, ורוצים את החיבור הזה.
רעיונות לפוסטים עבור הבלוג:
הצעות לשילובים מדליקים
הצעות של שילוב המוצרים לאירועים מיוחדים: ערב עם המשפחה, ערב רומנטי, יום כיף וכדומה
רעיונות להכנסת העונה הקרובה לבית
איך ליצור מראה אביבי עם שלושה פריטים ועוד
ובמילים אחרות למקד את נקודת המבט לדרך שבה המוצרים שלכם יכולים להשתלב בחיי היום יום של הלקוח או הלקוחה ולספר להם על כך
לסיכום
החנות האינטרנטית היא השער הדיגיטלי לעסק שלכם.
ככל שההתמצאות תהיה פשוטה ונגישה יותר – גדלים הסיכויים להגביר מכירות.
כך גם לגבי חוויות אינטראקטיביות, שיוצרות עניין, משחקי התאמה, בניה עצמית של מוצר- כל אלו מעמיקים את הקשר עם המותג והמוצרים שלכם, ומאפשרים רמת ודאות גבוהה יותר.
ולסיום, הפעילו את הבלוג, הוא כלי שיווקי, שמסייע להכיר אתכם יותר, את העשייה, את המותג ולחבר אותו אל היום יום ואל סגנון החיים, שמוצר שלכם מציע, כשתרגישו, שהגיע הזמן בנו רשימת תפוצה- צרו ניוזלטר, שכולם יחכו לו.
ואם תצטרכו עזרה, פשוט כתבו לי למייל או פנו אלי דרך האתר